Nils Hammarén, Pia Williams, Anna Vento, Louise Petersson (lärarrepresentanter), Cecilia Wallerstedt (ordförande), Annika Bergviken Rensfeldt (vice ordförande), Johan Thörnblad (representant för TA-personalen) och Janna Meyer-Beining (doktorandrepresentant). Saknas än så länge: studentrepresentant!
Har du frågor eller idéer du tycker borde diskuteras i IR – ta gärna kontakt med någon av ledamöterna! Varje möte har vi en öppen punkt ”information från ledamöterna” där de har möjlighet att ta upp sådant som de uppfattat är aktuellt på institutionen.
Ekonomiprat och äppelkaka, något av innehållet på första mötet
Observera att institutionsrådets liksom forskningsrådets och arbetsmiljögruppens protokoll läggs ut på webben. Här hittar ni information om IR t.ex.
I höst har vi följande övergripande planering:
3 sept – introduktion och diskussion kring frågan ”hur skapar vi ett transparent och funktionellt institutionsråd”
15 okt – handlings- och verksamhetsplanen för 2019 (HP/VP)
12 nov – budget för 2019
3 dec – nya kursplaner
Varje möte tar vi upp om ekonomin, rekryteringar och pågående strategiskt arbete.
(Tips: Vi försöker kategorisera inläggen i bloggen, så vill man läsa bakåt i tiden vad som skrivits om t.ex. ekonomi eller nya medarbetare, klicka på denna kategorin till höger så visas bara dessa inlägg.)