Arkivera e-post och använd Teams

EDIT: Tips är att INTE själv jobba med säkerhetskopiering eller liknande nu. Invänta hjälp. FAQ på medarbetarportalen innehåller vad jag kan se alla frågor som även cirkulerat hos oss, så kika gärna på den!

Med anledning av en fråga som kom upp på det snabbt påkallade IPKL-mötet imorse har Birgitta skapat en instruktion över hur man kan arkivera sin epost. Den finns nu publicerad här.

Läs gärna också på medarbetarportalen om samarbetsverktyget Teams, länk här.

Såhär står det bland annat:

Viktig information 200922 
Eftersom många inte kan använda mailfunktionen för närvarande rekommenderas att använda chatfunktionen i Teams i stället. Där kan du söka upp andra medarbetare för att chatta, dela filer och ringa ljud- och videosamtal. Observera att man inte behöver beställa en samarbetsyta för att använda Teams chatfunktion. Teams är förinstallerat på de allra flesta GU-datorer. Du loggar in med ditt x-konto och lösenord. Om du inte har Teams, se information nedan under rubriken Teams på din dator.

Teams kan användas för möten och chat med personer även utanför Göteborgs universitet, om den externa organisationen har öppnat upp sin Teamsmiljö för externt samarbete.

/Cecilia