…TBL: Tjänsteplaneringen till facket (gäller ej TA-personal), Bisysslorapportering i primula och Löneenkäten, som framgår av årshjulet.
Tjänsteplaneringen går ut på att kolla av i Retendo att det som är inlagt är riktigt och att du godkänner planeringen. Har du frågor så hjälper Anne Bivall dig, eller berörd studierektor, eller kring vissa frågor prefekt. Klicka sedan om du godkänner eller inte via länken i mailet som Anne skickat ut. Har du frågor och ser något som behöver redas ut – hör av dig så snart som möjligt! (Ser att det är nästan på dagen ett år sedan jag skrev samma påminnelse inför förra höstens rapportering).
Kaj är den som kan svara på frågor om rapportering av bisysslor. Alla medarbetare ska rapportera – antingen man har eller inte har bisysslor.
Löneenkäten (gäller ej doktorander): Se info från Kristin som gått ut på mailen! Vi gör ungefär som förra året. Löneenkätens syfte är att vi ska kunna följa allas prestation under året och väga in det i den individuella lönesättningen. Varje tjänsteansvarig läser ”sina” medarbetares enkäter (alltså samma person som kallade till utvecklingssamtal) efter att de tagits emot och fördelats av Kaj. Samtalen hålls sedan av Kristin, Annika BR och mig som får del av underlagen. Alla samtal kommer att hållas under oktober månad. Det kräver noggrann planering, det är därför det är viktigt att vi vet vilka som avser att komma så att vi avsätter rätt antal tider. GU:s lönepolicy finns att läsa här och den innebär att vi ”sträva(r) efter en god och saklig lönesättning som ska bygga på strukturella och individuella grunder”. 2% är ungefär det utrymme som ska fördelas. De som är med i SACO blir sedan också kallade till lönesättande samtal längre fram. Förra året var det några som föredrog att ta det via mail och den möjligheten har vi även i år.
Bästa hälsningar från
Cecilia