Extrainsatt IPKL-möte ang. epostproblemen

Fjärde dygnet utan epost och frustrationen fortsätter. Efter de diskussioner och den information jag tagit del av hittills idag så är det några saker som är viktiga att tänka på:

  • En del har epost – andra inte, så även när ens eget konto kommit igång så vet man inte vilka internt som nås av de man själv skickar
  • ”Symptomen” verkar variera – från att inte kunna se något gammalt i inkorgen till att inte kunna ta emot det som skickats sedan i fredags.
  • Canvas fungerar! Kommunicera inom kurslag och med studenter via Canvas.
  • Zoom fungerar, men nya mötesinbjudningar når inte fram. Det går dock att skicka meddelanden inom Zoom. Så ett tips är att ha Zoom som program igång.
  • Alla, så när som på ev. något undantag, inom TA ska nu ha fått mobiltelefoner. Vi jobbar på att se till att kontaktuppgifter i Canvas är uppdaterade så att t.ex. studieadministratörer kan nås av studenter via telefon.
  • Teams fungerar! Ni som redan är bekanta med detta system och ingår i samarbeten där, här kan man kommunicera och dela dokument på allehanda vis.
  • Försök ta en dag i taget. Det är svårt att tänka framåt med så knapphändig information. Vad är mest akut att lösa idag och hur kan vi göra det? Annat får vänta. Jag förstår att detta är stressande, men vi får hjälpas åt att hantera de problem som uppstår. Vi i det här fallet är ju hela GU som står med samma problem.

Vi tar ett extrainsatt möte för hela IPKL tisdag den 22 september kl 8:30 i syfte att informera om det vi vet då samt samla upp frågor från er alla!

Länk till mötet hittar ni på interna sidor, se här. Sprid gärna vidare till alla kollegor du har kontakt med.

/Cecilia