Nu är det klart med en process för hur schemabokningen inför våren ska gå till. Jag kommer precis från mötet där detta lades fram, jag skriver det direkt här eftersom jag vet att många undrat, men förstås kommer det spridas på vanligt sätt också från fakultetens sida.
Inför första delen av våren
- 13 november lämnar kursansvarig underlag till studieadministratör
- 30 november är sista dag att beställa lokaler i TimeEdit för campusförlagda moment.
- 1 dec – 11 dec görs bearbetningar av lokalbeställningar och fördelning av lokaler
- 14 dec-23 dec kommunicerar studieadminstratörer och kursansvariga och granskar och justerar
- Två veckor före kursstart ska schemat vara fastställt
- Ansvarig för canvasaktivitet lägger till länk till scheman och publicerar dessa på öppna sidor
Det finns en tidsplan på motsvarande sätt för senare delen av terminen och här är första deadline 8 februari, men mer om detta kan ni läsa när utskick om detta kommer.
Förslaget utgår från att verksamheten kommer att bedrivas på ungefär samma sätt som den gör nu, men detta kan naturligtvis ändras i vanlig coronaordning.
Angående studentytor som vi diskuterade på IPKL-mötet så kommer A-husets plan 1 att öppnas för studenter i ett första skede. Jag lyfte synpunkter som inkommit om att B-huset också borde vara öppet men här fanns olika invändningar. Allt handlar om riskbedömningar och om det är något i förutsättningarna som är annorlunda nu mot tidigare. Vi beslöt att ta det stegvis och kanske kunna öppna längre fram. Två representanter från studentkåren var med vid detta möte och information från studentkår och fakultet kommer att koordineras.
Hälsningar från prefektrådet/ Cecilia